Wiosenne zmęczenie

zmęczenie

Przed nami długo wyczekiwana wiosna. I choć każdy czeka na cieplejsze i słoneczne dni, wiosna to także okres zmęczenia, które można rozpoznać spadkiem sprawności fizycznej, nadmierną pobudliwością czy zmianą nastroju.
Syndrom określany mianem zmęczenia wiosennego czy wiecznego zmęczenia można zwalczyć wzmacniając organizm oraz zmieniając swoje dotychczasowe nawyki, które praktykowaliśmy w mroźne i krótkie zimowe dni.

Zdrowa dieta przede wszystkim
Nic tak dobrze nie robi na poprawę wyglądu naszej skóry oraz samopoczucia, jak odpowiednio skomponowana dieta. W okresie zimowym nasz organizm nie otrzymywał najprawdopodobniej wystarczającej ilości cennych witamin i mikroelementów, dlatego należy jak najszybciej niedobór ten uzupełnić.

Jako że na świeże owoce i warzywa musimy jeszcze poczekać, warto zaopatrzyć się w kiełki, w składzie których znajdziemy wiele cennych witamin i minerałów. Możemy kupić je w sklepie lub hodować w warunkach domowych.
Więcej o ich właściwościach przeczytasz tutaj.

Na przekąskę świetnie nadają się suszone owoce, orzechy, pestki słonecznika i dyni a w przypadku chęci na coś słodkiego, warto sięgnąć po kostkę gorzkiej czekolady. W składzie tych produktów znajduje się skutecznie radzący sobie ze stresem magnez.

Nasza dieta bazować powinna również na rybach morskich i chudym mięsie a także owocach, warzywach, nabiale, pełnoziarnistym pieczywie i kaszach.

Do picia wybierajmy z kolei herbatki owocowe i ziołowe.
Herbata z róży zawiera w sobie potas, magnez, wapń, cynk oraz glikozydy wykazujące właściwości uspokajające i dotleniające serce. Korzystne będzie także herbatka miętowa, z melisy czy z aronii. Chcąc je osłodzić, sięgnijmy po miód.

Wypoczynek jest równie wskazany
Obecnie zwykliśmy żyć w szybkim tempie. Jeśli jednak czujemy zmęczenie, warto nieco zwolnić, bowiem napięcie pogarsza naszą psychikę, rodząc tym samym lęki, zaburzenia, depresje, chwiejne nastroje, co osłabia naszą odporność i prowadzi do chorób.
Pogodne usposobienie, którego niestety brakuje wielu, to niezawodny lek zapobiegający wystąpieniu stresujących sytuacji wywołujących wiele schorzeń.
Czując zmęczenie, warto dlatego odpocząć. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić tego po pracy, przedłużmy lub przyspieszmy sobie weekend, dzięki czemu nabierzemy sił i nastroimy się pozytywnie. Nie warto trzymać dni urlopu na później, jeśli to właśnie teraz odpoczynek jest nam szalenie potrzebny.

Moc słońca
Zimą cierpimy na brak słońca a brak promieni słonecznych obniża nasze samopoczucie. Nic więc dziwnego, że z utęsknieniem oczekujemy pierwszych słonecznych dni, z których należy korzystać. Za sprawą promieni słonecznych poprawia się nam humor, bowiem promienie wnikają do mózgu, stymulując pracę przysadki wytwarzającej hormon szczęścia, czyli serotoninę.
Z mózgu bodźce zostają przesłane do reszty organizmu zmieniając przemianę materii, poprawiając pracę układu krwionośnego, usprawniając pracę hormonów.
Świetną alternatywą dla mieszkańców naszego klimatu jest wspomaganie się światłem spolaryzowanym, które nie jest groźne, bowiem nie wytwarza promieni UV, za to wzmacnia układ odpornościowy i regeneruje. Równie korzystnie wpływa naświetlanie lampą fluorescencyjną, która wytwarza światło zbliżone do światła dziennego, poprawiając samopoczucie i nastrój.

Sen wzmacnia i regeneruje
Kiedy nasz organizm jest przemęczony nic nie zrobi mu lepiej, jak sen. Pamiętać warto o odpowiednim przygotowaniu sypialni, a więc o jej solidnym przewietrzeniu, które pozwoli nam szybko zasnąć. Wskazana będzie także herbatka ziołowa ułatwiająca zasypianie.

Przeczytaj więcej:

apetistin apteka I varicolen stosowanie I depresin jak stosować I lashparade serum opinie